torsdag 15 mars 2018

Tovat

Att tova är inget jag provat på speciellt mycket. Det var både spännande och utmanande att pröva. Har nu skapat både handdocka, natur-inspirerat föremål samt ett bruksföremål som blev ett skydd till pocketbok. Mycket mer arbete än vad som syns ligger bakom mina skapelser. Funderingar och även känslor innan valet av idé till slutprodukter. Inget jag kan kalla mig själv kunnig på men roligt att  ha provat på och fått en viss förståelse för materialet. Tovat platt med geometriska former och runt som den mossiga stenen. Svårt tyckte jag det var med mitt lilla blåa monster vilket är handdockan. Här har jag först skissat olika idéer på papper samt målat med vattenfärg och testat mig fram till hur jag kan tänka mig att slutprodukten ska kunna se ut. Det blev inte helt som jag tänkt mig men med tanke på min erfarenhet så blev jag nöjd. Av en våt-tovad platta så har jag gjort ett pocketbok-fodral.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar