lördag 17 mars 2018

Kofta


Jag köpte detta vackra tyg på syfestivalen som var nu i februari månad i Stockholm. Det var Kameleont Design som hade dukat upp med mängder utav härliga tyger. Tycker att det mönstrade jogging tyget passar fint som kofta. Till min glädje så såg jag när jag kikade i de tidningar utav Ottobre jag köpt på mässan innehåller just en kofta. Det är i Ottobre från 2013 nr2 jag fann mönstret till modellen jag sytt. Efter några små ändringar i mönstret blev det en favorit. Jag tycker om hur mönstret är delat på flera olika delar vilket ger koftan en fin form när jag har den på mig. I knäppkanten har jag använt mig utav fem träknappar med olika blommor på. Fickor har jag vid det här laget märkt att jag behöver i slöjdsalen, denna kofta har två stycken, möjligen något för små. Syr jag koftan igen ökar jag troligen storleken på fickorna. Då färg är svårt att återge på en skärm har jag valt att lägga in fler bilder där jag fotograferat koftan i olika ljus. Det här var mitt första försök i att sy en kofta och med det så måste jag säga mig vara nöjd. Säkerligen blir det fler i framtiden, om jag hittar tyg jag vill ha till kofta.

1 kommentar: