måndag 12 mars 2018

Kläder


Jag har till en väns lilla dotter sytt en jacka/kappa i ett mönster av Made by Runi. Ändrade lite olika detaljer på jackan och sydde på reflexer i form av hjärtan så hon syns i mörkret ordentligt. Fler reflexer till folket :) Hon blev så söt i sin nya jacka med pixieluva och helcirkelformad "kjol" i rosa. Tygerna köpte mamman på tyg.se. Första gången jag sytt i Softshell. Det var enkelt och smidigt att sy i. Jag blev nöjd med dragkedjan vilken jag först tråcklade fast innan den syddes fast på maskin. Jag har kortat av dragkedjan med fem cm efter att ha sett på Christinas youtubeklipp om hur detta relativt enkelt kan göras. Lite pill var det men resultatet blev lyckat.



Svägerskan som gillar Minionerna fick nya underkläder och en matchande t-tröja. T-tröjan är sydd efter ett Ottobremönster vilket jag gjort några ändringar på. Tyvärr så saluför inte ottobre detta fantastiska mönster längre. Underkläderna är i vanlig ordning mönster från LG-sömnad i modellen Flärdfull vilken jag även den modifierat lite från originalet då jag i avsaknad av bred lämplig spetsresår använde mig utav tyget i sig istället. Tyget är fyndat hos Ohlssons tyger. Som studerande lär man sig att hitta tyger till bra priser och passa på när lämpliga erbjudanden finns. Väljer så långt det bara går att köpa ekologiska tyger för att minska avtrycket på miljön. Mottagaren som var hemma och sjuk när det levererades blev glad över den oväntade överraskningen.

1 kommentar: